sverigedemokraterna

 2010-08-28 / 17:43:35 / postat i: Vardagligt


visst kan jag förstå deras tänkande att pensionärer som har jobbat hela livet och betalat skatt ska få ta större del av skattepengarna än invandrarna som kommer hit och inte har jobbat och därmed inte betalat skatt. men hur lätt är det för en invandrare som kommer hit att bara skaffa sig ett jobb? nja inte så lätt kanske. jag vet flera stycken som söker och söker och söker men inte får något svar tillbaka. att komma hit som invandrare är nog inte alltid så lätt. det krävs pengar för att kunna skaffa sig en lägenhet, och pengarna får de av kommunen de bor i. och de pengarna har till exempel min mamma & pappa betalat. men sen när invandrarna då har bott i lägenhet, fått ordning på sitt liv och till slut lyckats hitta ett jobb. vem är det då som betalar skatt? eller om de skaffar sig barn som lyckas utbilda sig och få ett välbetalt jobb. då är det ju dom som betalar skatten. och när min mamma och pappa blir gamla, vem betalar deras pension? jo invandraren som fick pengar och därmed kunde få barn och det barnet skaffade sig ett jobb.

 

det är alltid väldigt känsligt att skriva om just invandrarpolitik för att det är ett så känsloladdat ämne, men jag har försökt förklara lite hur jag tänker nu.

 

"behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback