köpenhamn 2010

 2010-07-22 / 15:30:22 / postat i: Vardagligt

snattar text från pata då jag saknar ord..

"alltså. jag vet inte ens var jag ska börja. det här var den mest cp-störda resan någonsin (amanda har alla bilder så ni får en på mig från london så länge hehe). ska försöka sammanfatta:

banging for roof, dricka öl i en parker, bada mitt i stan, vissla på snygga killar, vissla på gamla gubbar, spana på bryggan, inte kunna slita ögonen från random dudes uppenbara bånge vid vattnet, krogar, vikingar, irländare, äckliga utländska svettiga män som vill fota med oss för att vi är efterblivna, brottas på torget mitt i natten, the running joke om att jag är smällfet och ser ut som en baconhamburgare, hostels, tyskar, mer öl, svenska gifflar, bagels, tågresor, långa promenader i staden, dreadsbehårade höga människor med bongotrummor, turistbilder, mina svarta trosor som hamnade överallt, breezers, barer, sol och otrolig värme, bonnabrännor, stora urringade linnen, "three blondes... thats fucking dangerous!", dålig svensk musik, walking on sunshine, äldre grabbar, sitta i ett mörkt hörn med ciggaretter, öl och levande ljus till långt in på morgonen, skratta så mycket att folk på gatan vänder sig om, russin, rostat bröd med marmelad, sova i parker, samtala med hemlösa, göra narr av danska, beställa på engelska för att vi inte förstår deras dumma språk, vladimir, lesbisaner i massor, svettas, äta överdrivna mängder nutella, le åt söta pojkar i en mörk trappa, bli visslade på av byggarbetare, horor och deras pimps, fyllekäka hamburgare utan kött, bli bjuden på öl, graffitti, erbjudanden om knark och sprit om vi följer med hem, höga/fulla/rökandes cykeltaxichaufförer, hepti!, känna igen folk från tåget och bli igenkänd, en skådis som susar förbi, fylla, blåmärken och myggbett, snabba duschar och fräscht smink, äta måltider på balkongen ute i solen med vattenpiperökande pojkar i bakgrunden, i am not a whore, pannband, bitchblickar och världens bästa vänner.

det var en sammanfattning, jag har missat massor och kan aldrig sätta ord på hur underbart det var. i november ska vi tillbaks. <3"


Kommentarer
pata

älskar dig, älskar oss, älskar resan haha. vi åker tillbaka snart. <3


2010-07-22 @ 16:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback