första skoldagen avklarad

 2011-08-15 / 18:23:05 / postat i: Livet i Danmark

försov mig tio minuter imorse så blev lite halvstressigt men hann ner i bra tid till frukosten. till frukost får man äta antingen flingor eller mackor och man får även göra sin egen lunch vilket alltid består av en ciabatta. tog bussen och alla blev uppropade förutom jag. fick pratade med gunnar som po har kontakt med här på skolan och jag finns inte inskriven men han visste vem jag är så han ringde även hemmet så de inte trodde att jag lurades med att jag går i skolan här. gunnar är snäll! efter att jag blivit inskriven så fick hamnade jag i linns klass. en sån tur jag har ibland för det är ju skönt med en svensk i klassen. våran lärare för dagen pratade oerhört fort och varken jag eller linn förstod många ord. efter varje genomgång så fick vi räcka upp handen och han påpekade att vi var hans "favourite students" haha det kan man ju tolka hur man vill.. tog bussen tillbaka till hemmet och fick direkt byta rum så nu bor jag och linn tillsammans. HUR GÖTT ÄR INTE DET DÅ?! asgött är det!!!

nä nu ska jag resa min feta röv (den kommer snart inte vara fet längre för man äter mat så regelbundet här) och gå till informationsmötet klockan 7. kommer bara sitta som en nickedocka eftersom att jag inte förstår ett skvatt.

gick igenom kompensation, drack latte och målade grafiska former av foton. min skoldag ungefär

Kommentarer
Peo

Skönt att det verkar ordna sej!!


2011-08-15 @ 19:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback