arg på västtrafik

 2011-01-16 / 20:25:11 / postat i: Vardagligt

i fredags så skulle jag hem efter en snöig utekväll. kallt som fan och hade bara converse och kavajjacka på mig. går ut till bussen 01:20 då den ska gå 01:36, men inte fan kommer det någon buss utan det står ca:39 minuter hela tiden. jag går till brunnsparken och försöker prata med någon som har fakta, men inte har någon det. enveten är jag med, vägrar ta taxi hem eftersom det kanske kan komma en buss. och inomhus kan jag ju inte heller stå eftersom att jag inte har den blekaste om när bussen ska komma så får stå ute när det össnöar. det finns en buss med information om västtrafik i brunnsparken, men när jag pratar med dom har dom ingen aning om att bussarna är sena. inte heller vakterna har någon information. så när klockan är 02:50 kommer spårvagn 6, den också kraftigt försenad. hoppar av vid eketrägatan tillsammans med två andra som har väntat i brunnsparken i en halvtimme. jag kommer på att eftersom det inte går några bussar till eketrägatan lär det knappast gå några därifrån heller så vi får gå från eketrä hem. de hade turen att de bodde 10 minuter därifrån, men jag behövde gå i 30 minuter. påväg hem så ser jag en buss som står stilla och pratar med busschauffören. hon säger att hon väntat i över 2 timmar på bärgning och att alla 16bussar har fastnat eller åkt till garaget. dåligt att det inte stod på tavlorna i brunnsparken, för då hade jag ju faktiskt kunnat ta taxi hem. exakt 4 är jag hemma. så jag fick stå utomhus i över 1,5 timme gå i 30 minuter för att ta mig hem. annars brukar hemresan ta en kvart. riktigt dåligt västtrafik!


mitt hår när jag kom hem, lockigt och oranget som vanligt när det blir blött.
sen andra bilden är mitt hår på morgonen, fina dreads jag fick.

Kommentarer
Jannike

Haha! Snygg frisyr;)


2011-01-16 @ 20:45:59

URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback