Det här med språket

 2011-10-04 / 12:34:02 / postat i: Livet i Danmark

I skolan pratar vi Danska eller jag försöker så gott jag kan och går det inte blandar jag in Engelskan. Med Louise pratar jag enbart Engelska och med Linn pratar jag Svenska. Med alla andra vänner så blir det lite huller om buller med språket. Så just nu anser jag att jag inte har ett eget språk jag pratar svensk-dansk-engelska. Inte alls jobbigt att växla språk hela tiden. Danskan går mycket lättare än jag trodde samtidigt som den är mycket svårare ibland. Om jag koncentrerar mig så går det oftast rätt så bra. Så nu vet ni hur jag har det med språket


Kommentarer
mamma

hoppas du kommer ihåg plocka upp efter dig å diska för det är väl ungefär mitt som jag säger när du snart kommer hem :) fina bilder,duktig tjej, pössss m


2011-10-05 @ 08:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback