himlen är oskyldigt blå

 2010-10-19 / 18:50:04 / postat i: Vardagligt

nu drar niklas med mig på bio så måste rusha till bussen snart. ska se himlen är oskyldigt blå. har inte hört så mycket om den, men som den snälla personen jag är så lät jag niklas välja film. trots allt han som pröjsar för mig idag eftersom jag inte har ett bankkort. annars skulle jag självklart pröjsat själv. hatar alla förväntar sig att killen ska bjuda och sånt. nej tack till det och ja tack till tjejer som betalar för sig själva! så klockan 8 ska jag möta honom i brunnsparken och innan det ska jag hinna... käka en macka. cya later aligator



"Det är sommar och året är 1975. Martin har tagit studenten och lämnar betongen i stan för ett sommarjobb på en exklusiv seglarrestaurang i skärgården. En helt ny värld öppnar sig för Martin. Han möter den storakärleken och blir samtidigt omhändertagen av seglarrestaurangens chef Gösta, en playboy i centrum av den svenska societeten. Men bakom den glamorösa fasaden i skärgårdsidyllen döljer sig en helt annan verklighet. Innan Martin riktigt förstår vad som hänt befinner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria. Himlen är oskyldigt blå är baserad på den sanna berättelsen om det största narkotikatillslaget i svensk kriminalhistoria när den så kallade Sandhamnsligan sprängdes 1975."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback