at the moment

 2012-03-06 / 17:09:18 / postat i: Livet i Danmark

Så pluggar jag bara. Har så J Ä V L A mycket att göra i skolan. Denna veckan är det prövexamen och nästa vecka är det riktiga stora examen och jag är så nervös att jag har ångest från det att jag vaknar och till det jag att går och lägger mig. Min huvud bultar hela tiden och mat? ..pfft inte ens att tänka på. Min nacke gör så ont och hela min kropp bara strejkar. Orkar inte med skola, varför började jag plugga så snart efter studenten?

Betygssystemet i Danmark är -3, 0, 2, 4, 7, 10, 12. Jag hoppas verkligen på att få 7 då det är lite bättre än G som vi har i Sverige.  Alla lärare jag har snackat med har sagt att jag har förbättrar mig riktigt mycket och att jag garanterat kommer få en 7a om jag klarar av att presentera det tekniska. Det som är jobbigt för mig är språket och att säga alla de tekniska svåra orden på svenska då det verkligen inte heter samma sak på danska. Det står mellan att försöka på svensk/danska eller bara göra allt på engelska. Får seeee...


Samtidigt som jag har så jävla mycket i skolan så måste jag försöka njuta dessa sista veckor i Danmark då jag flyttar hem 16e mars. Med flytten hem försvinner ju också alla mina danska underbara, underbara, underbara vänner och tyvärr försvinner ju också Rasmus delvis ur mitt liv. Båda inser att det inte fungerar med distans så om två veckor säger vi farväl.. Det som är så märkligt är att alla dessa människor försvinner ur mitt liv och det är ju dem jag har spenderat 24 timmar om dygnet med sedan i Augusti. Det är bara så konstigt.



Kommentarer
nathalie

Jag förstår dig helt. Det är kul att bo i ett annat land och träffa nya människor. Men någon gång måste man hem, och få är man tvungen att lämna alla de människor man lärt känna och älska. Usch, ja ska aldrig flytta hem. he he. Hoppas du har det bra :)


2012-03-07 @ 23:57:49

URL: http://nathalieofnorway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback